fooonovels.blogg.se

2013-09-14
18:13:14

Love at first sight - kap 3
Oscars perspektiv
- Tjenare allesammans! ropade jag
Omar och Felix sprang fram och gav Ogge och mig varsinn brohug.
- Mår du bättre nu Mickis?
- Sure, bara att det är en jävla nål i armväcket, sa hon och såg lite äcklad ut.
Alla började skratta innan vi gick fram till hennes säng.
- Så, när får du åka här ifrån? frågade jag och kollade på henne snabbt.
- När jag vill... Så nu? log hon.
- MCDONALD'S HERE WE COME! Omar såg väldigt nöjd ut.
 
Felix perspektiv
- Fyra big mac, fyra sprite och... En mcchicken och en cola om jag kommer ihåg rätt, sa jag och kollade på Mickis.
Hon nickade på huvudet och log stort.
- Du kom ihåg.
- Självklart! Ni kan gå och sätta er så kommer jag med maten, sa jag och pekade på ett bord lite längre bort.
Jag tog emot maten och gav kvinnan i kassan pengar och började gå mot bordet där alla satt och pratade.
- Varsågod, varsågod, varsågod, varsågod & varsågod! sa jag och delade ut hamburgarna och drickorna innan jag satte mig ner.
 
Mickis perspektiv
Jag satt och njöt av min burgare men jag avbröts snabbt av några skrikande tjejer, jag suckade snabbt men jag visste att jag behövde stå ut med det här nu när Felix är känd.
- Hej fooers! Vi hinner tyvärr inte göra så mycket just nu eftersom Felix bästis är här... sa Oscar och gjorde en ledsen min.
- Men en bild var kan ni väl få... Ni är ju så några, sa Omar och log snällt.
Felix, Omar, Oscar och Ogge gjorde sitt och sedan satte de sig ner igen.
- Sorry Mickis, sa Omar och kramade om mig lite snabbt.
Jag tvekade först men jag kände mig tvungen att krama tillbaka.
Efter den härliga kramen så kändes det skönt att jag kramade tillbaka.
 
När vi hade suttit ner i en halvtimme så kände vi att vi skulle gå hem.
- Hejdå, sa jag snabbt och kramade om alla förutom Felix, jag skulle ju faktiskt bo hos honom.
Jag log mot Omar och han log snabbt tillbaka och blinkade med ena ögat, jag kände att jag fick gåshud, så jag satte på mig hjälmen och sa till Felix att vi skulle åka.
När moppen hade satt igång så vände jag mig om och vinkade åt killarna.
 
Omars perspektiv 
Jag sa hejdå till Ogge och Oscar innan jag åkte iväg på min moppe raka vägen hem till mig.
Hjälmen la jag på köksbordet innan jag gick in på mitt rum och la mig på sängen.
Jag funderade på Mickis. Hon var så söt, och tänk att jag hade den turen som fick krama om henne.
Jag tog fram min mobil och messade henne.
"Heej! Saknar diig, och har tråkigt :( Vill du göra något? <3" skrev jag innan jag la mobilen på magen.
 
 
 

Kommentar:
#1: Engla

Meeeer!!

2014-01-04 @ 23:57:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: